Gry komputerowe dla dzieci

Obserwując naszych synów (6 i 10 lat) stwierdzamy, że nie można uniknąć tematu gier komputerowych, na konsolę i komórkę.
Już przedszkolaki budują świat Halo w Minecrafcie, wykonują misje w Lego Jurrasic World albo grają w różne platformówki typu Subway Surfer. I potem jest to główny temat rozmów w przedszkolu i szkole. Zabronienie dziecku grania równa się wykluczeniu malucha z życia towarzyskiego :-)
Czy to źle? Naszym zdaniem tak. Osobiście wolelibyśmy, jako rodzice, żeby chłopcy pograli w piłkę w ogrodzie albo pojeździli na rowerze.
Jednak, mając tę świadomość, że dzieciom trzeba ograniczać do minimum pobyt w wirtualnym świecie, na rzecz zabaw z rówieśnikami i wspólnego z rodziną spędzania czasu, rolą rodzica jest czuwanie nad tym w co dzieci grają i takie planowanie dnia, by dzieci nie były zostawione samym sobie.
Warto, aby dzieci miały w domu obowiązki. Już 6-latek może ścielić swoje łóżko, wynosić śmieci czy składać pranie (choćby tylko łączyć skarpetki w pary). Starszy poodkurzać, pójść do piekarni.
A potem w nagrodę może w coś pograć. I to też w ograniczonym czasie (np. 30 minut dla 6-latka).
Jakie gry są odpowiednie? To właśnie rola rodzica, by sprawdzać w co grają dzieci. A więc nie powinniśmy dawać dziecku tablet, komórkę "dla świętego spokoju", tylko sprawdzać w co dziecko gra, jakie strony internetowe odwiedza. Czy gra jest odpowiednia, możemy sprawdzić po jej oznaczeniu: PEGI 3 - to gra już dla 3-latka, a w gry z oznaczeniem PEGI 18 dzieci nie powinny grać w ogóle.
Krótko mówiąc, lepiej samemu kupić/zainstalować grę, która będzie dostosowana do wieku naszego dziecka. A jeszcze lepiej poszukać gry planszowej, w którą zagra cała rodzina.




Prześlij komentarz

10 Komentarze

  1. Ja z synem bardzo często gramy w gry na playstation Sklep, który odwiedzamy jest zawsze świetnie wyposażony i znajdziemy grę idealną na mojego pierworodnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z moim synem również często gramy razem zainwestowałem ostatnio nawet w kolejnego gtx 1060 6 gb, żebyśmy mogli cieszyć się najnowszymi tytułami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Grałem w takie gry od dziecka potem jak byłem coraz starszy przesiadałem się na gry koputerowe. Teraz to jest w pewnym sensie moja praca. Zainwestowałem w profesjonalne krzesło dla graczy i bez zmęczenia mogę oddawać się mojej pasji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super propozycje! Obecnie wybór ciekawych gier dla dzieci jest naprawdę ogromny

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto zagrać w coś razem z dzieckiem, ale na pewno gry online, z innymi graczami, znajomymi często będą wygrywać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny i ciekawy artykuł ;>
    Google

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto polecać bezpieczne strony, ponieważ kontrola rodzicielska w tych czasach to podstawa. Na pobierzgry24.pl wszystkie gry są bezpieczne i każde dziecko poradzi sobie z instalacją.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zdecydowanie z dziećmi lubię grać w LOL. Mam już nastoletnie dzieci - córkę i syna, którzy najlepiej właśnie w takiej grze się czują. Sam też staram się być na bieżąco i prowadzić rozgrywki z nimi. Czytam sobie też o postaciach w LOL na blogu https://www.lolporadnik.pl/zed-wladca-cieni/, aby wiedzieć jak wykorzystać ich umiejętności w dotarciu do następnych etapów.

    OdpowiedzUsuń